Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/2/c/2cce92f4-fc84-4874-96b7-5e8e31cd770c/babodosveta.sk/web/wp-content/themes/bridge/functions.php on line 1979
pimpi-bábo-bábätko-cestovanie-svet-izrael-múr nárekov-jeruzalem-bazilika-mŕtve more-kalia beach-tel aviv-itinerár-falafel-pláže-história-pamiatky-náboženstvo-unikát-sabat-old jaffa

Podrobný itinerár: Tel Aviv – Jeruzalem – Mŕtve more – Tel Aviv

Ešte stále máte možnosť využiť nízkonákladovku Wizz Air, ktorá lieta za veľmi príjemné ceny z Košíc priamo do Tel Avivu. Za dobré 3 hodinky viete byť v Svätej zemi, v teplúčku, vydať sa za pamiatkami a bohatou históriou, alebo sa vznášať s vyloženými nôžkami na hladine Mŕtveho mora, či oddychovať na plážach v Tel Avive. Ak to chcete urobiť presne ako my, ponúkame vám podrobný itinerár.

1 deň: Košice —> Tel Aviv —> Jeruzalem:
  • odlet z Košíc o 5:00 hod. prílet do Tel Aviv cca o 09:00 hod. miestneho času (POZOR na časový posun + 1 hodina!)
  • po bežnej kontrole na letisku sme sa vydali do požičovne aút. Auto sme mali zarezervované cez intenet – neúspešne, všetky možné požičovne nás bez kreditky hnali svinským krokom. Zdrvení sme si dali na kávu a googlili čo ďalej…
  • 10:00 hod sadáme do autobusu č. 485 (Terminál 3, druhé poschodie letiska) smer Jeruzalem
  • o cca 10:45 hod už vystupujeme na hlavnej autobusovej stanici v Jeruzaleme
  • peši po električkovej trati (nedá sa prehliadnuť), po ulici Yafo sa vydávame smer ubytovanie (neďaleko Jaffa gate, jednej z 8 brán za ktorými nájdete cenné historické poklady). Po ceste už obdivujeme krásy krajiny, spokojní, už nás nič nezastaví, po ceste nachádzame skvelý food trh

• po dobrej 3/4 hodinke sme našli naše ubytovanie na mieste Shamai (odkladáme kufre, prezliekame sa a ideme v ústrety dobrodružstvám)
  • pokračujeme cez ulicu Yafo cez Mamilla Pool – nákupné centrum, niečo ako Parndorf samé svetové značky a cez Jaffa gate vchádzame do vnútra hradieb
  • od 12:30 hod. sa motáme za hradbami, kde sa nieje kde stratiť všade uvidíte smerové tabule. Po Via Dolorosa (krížová cesta) chceme navštíviť Baziliku Svätého hrobu
  • o 13:00 hod sme na miesta, tu si dožičte mnooožstvo času a vychutnajte neopísateľnú atmosféru
  • o cca 14:00 hod. hľadáme niečo pod zub – našli sme tu pomerne drahú reštauráciu s falafelom, humussom aj tahini mňam
  • po oddychu o 15tej sme už pri Múre nárekov (z Bazilika Svätého (Božieho) hrobu zabočte doprava)
  • po tomto sa už veľmi pomalým krokom šuchtáme smerom von, nech pôjdete ktorýmkoľvek smerom vždy niekde výjdete, nás vypľula Damašská brána
  • cca po 17tej strašne unavení ideme späť na ubytovanie a dopriavame si už len oddych, vyložené nohy a večer pouličný falafel (oveľa lepší a lacnejší než ten v reštike)

2. deň: Jeruzalem —> Mŕtve more —> Tel Aviv:
  • o 9:00 hod. opúšťame ubytovanie po skvelých raňajkách smer Mŕtve more
  • o 9.30 hod. vyrážame električkou č. 1 na hlavnú autobusovú stanicu, asi 3 zastávky (električka jazdí každých 10 minút takže paráda)
  • 10:30 hod. už sadáme do autobusu č. 486 smer Mŕtve more. INAK tým istým busom sa dostanete aj k Masade, či do Národného paru Ein Gedy!
  • po dobrej hodinke vysadáme v cieli Kalia beach, platená pláž Mŕtveho mora
  • prichádza po nás shuttle bus od zastávky autobusu nás doviedol až k pláži
  • ako „socky“ s kuframi ideme až na pláž, keďže za uskladnennie 1 kufra chceli 15eur
  • o cca 14tej už ideme späť na autobusovú zastávku dúfajúc, že príde autobus späť do Jeruzalema č. 486
  • o 14:30hod. už spokojne sedíme v buse
  • o 15:20 hod. v Jeruzaleme hneď prestupujeme do busu č. 405 smer Tel Aviv (jazdí každých 10 minút)
  • o 17 tej sme v cieli Tel Avive
  • dobrú hodinku ideme pešo až k ubytovaniu po hlavnej tepne kde to žije, ulica Allenby (z nej odbáčame smerom k pláži, keďže bývame veľmi blízko nej)
  • večer zapadneme do prvej reštiky, ktorú sme našli: Česká hospoda na vyprážaný syr 😀

3. – 5. deň: Tel Aviv:
  • Tel Aviv si zaslúži samostatný článok, ktorý sa už chystá 🙂 Moderné multi-kulti mesto, úžasné pieskové pláže, skvelá infraštruktúra, neskutočne vybudovaná promenáda lemujúca celé pobrežie, parádne atrakcie pre deti
  • nenormálne vybudované cyklotrasy pozdĺž pláží
  • Old Jaffa starý prístav dýchajúci históriou, pamiatkami, jednoznačne nevštívte Blší trh (Flea Market)

5. deň: Tel Aviv —> Košice
  • o 6.30 hod. preprava taxíkom na letisko (verejná doprava sa nám zdala byť komplikovaná a zdĺhavá). Ranná premávka bola síce v pohode, no človek nikdy nevie. Na diaľnici sme uviazli v zápche, keďže sa dialo niečo neočakávané. Preto odporúčame nezabudnúť na časovú rezervu!
  • už cca po 7 mej sme na letisku kvôli kontrolám, ktoré však prebehli bez problémov
  • o 10 tej odlieta lietadlo smer Košice

Ak sa v rámci Izraela chystáte presúvať verejnou dopravou, odporúčame stiahnuť aplikáciu MOOVIT! Nájdete v nej úplne všetko potrebné, skutočne aktuálne a pravdivé, jednoducho appka, ktorá nesklamala.